jak wydać książkę przez internet?

Self Publishing – wydaj własną książkę przez internet

Zastanawiałeś się kiedyś nad wydaniem własnej książki. Kiedyś nie było to takie proste, ponieważ jeśli nawet posiadało się dar pisania, trzeba było jeszcze z nią trafić w gust wydawcy. A ci raczej omijali szerokim łukiem książki, które się „nie sprzedają”. Dzisiaj jednak do wydania własnej książki nie jest nam potrzebny wydawca.

Czym właściwie jest Self Publishing?

W skrócie mówiąc, self publishing polega na wydaniu książki samodzielnie, od samego początku do samego końca. A więc od momentu napisania książki, przez jej skład, po wydrukowanie w drukarni aż po sprzedaż. Nie ma co ukrywać, że jest to bardzo długa i niekiedy kręta droga, ale która może nam dostarczyć nie tylko sporo satysfakcji, ale również i całkiem niezły zysk. Wszystko zależy od tego, jak przeprowadzimy cały proces.

Wydajemy własną książkę przez internet

Pierwszy krok to oczywiście napisanie książki oraz zbieranie ewentualnych dodatkowych materiałów. Jeśli codziennie będziemy poświęcać na jej napisanie kilka godzin, to jest szansa, że w ciągu 4 czy 5 miesięcy uda nam się ją skończyć. A gdy już dobrniemy do mety, konieczne będzie przeprowadzenie korekty książki. Możemy to zrobić samodzielnie lub możemy skorzystać z usług firmy, która zrobi to za nas. Ile kosztuje profesjonalna korekta tekstu książki? W zależności od ilości stron może ona wynieść od 1000 do 2500 zł.

Gdy już będziemy mieć gotowy tekst, kolejnym krokiem będzie skład książki. Tu również możemy o wszystko zadbać we własnym zakresie, korzystając z odpowiedniego oprogramowania do składu DTP (Indesign, Photoshop lub darmowy odpowiednik Scribus).

Drukujemy książkę przez internet

Posiadając gotowy projekt książki w postaci składu oraz projektu okładki, możemy przystąpić do poszukiwania drukarni, która nam ją wydrukuje. W tym celu warto wysłać kilka zapytań, aby określić najlepszą możliwą ceną. Pod tym kątem zdecydowanie najlepiej sprawdzają się drukarnie internetowe, które mogą nam zaoferować najkorzystniejsze warunki. Oczywiście musimy ściśle określić parametry druku w postaci wymiaru książki, nakładu czy rodzaju papieru. Większość drukarni umożliwia realizację całego procesu przez internet, dzięki czemu efekt w postaci całej palety książek, zostanie dostarczony pod same drzwi.

Sprzedaż i promocja książki

Choć trzymając w ręce gotowy produkt w postaci własnej książki, mogłoby się nam wydawać, że to, co najtrudniejsze mamy już za sobą, to niestety ta najtrudniejsza cześć dopiero przed nami. W nieco łatwiejszym położeniu będą na pewno osoby znane, których książki nie będą wymagały specjalnie dużej promocji. Osoby, które nie są kojarzone i znane w internecie będą musiały zadbać o promocję książki, we własnym zakresie. Można jednak do tego celu wykorzystać YouTube’a czy portale społecznościowe pokroju Facebook. Niekiedy jednak konieczne może okazać się zainwestowanie odpowiednich pieniędzy w reklamę. Pod tym kątem najlepiej sprawdzi się płatna reklama nakierowana na klienta, który najbardziej będzie zainteresowany tematyka naszej książki np. Google Ads lub Facebook Ads.

Do sprzedaży książki przez internet potrzebna jest również odpowiednia platforma sprzedażowa. Możemy ją uruchomić całkowicie za darmo, używając do tego celu platformy WordPress i wtyczki Woocommerce. Do uruchomienia obsługi płatności posłuży nam wtyczka PayU. Aby jednak zainstalować te wszystkie rzeczy, będzie nam potrzebny odpowiedni serwer wirtualny oraz domena (łączna opłata roczna to nie więcej jak 150-200 zł). Jeżeli nie mamy odpowiednich umiejętności, aby wszystko własnymi siłami skonfigurować, możemy skorzystać z abonamentowych, gotowych rozwiązań jak Shoplo czy Sky Shop.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.