reklama firmy w internecie

Promocja firmy w internecie – w co warto zainwestować?

Wiele osób prowadzących własną firmę, zastanawia się, w jaki sposób powinny zainwestować pieniądze w promocję firmy w internecie. W taki sposób, aby zainwestowane środki przyniosły odpowiedni tzw. „feedback” czyli odpowiednie zainteresowanie ofertą. Jak w odpowiedni sposób zadbać o promocję firmy w internecie?

Istnieje szereg różnego rodzaju narzędzi, które umożliwią nam wypromowanie własnej firmy w internecie. Jeszcze do niedawna to główne narzędzie stanowiła strona internetowa. Obecnie stworzenie własnej strony firmowej już nie wystarczy. Aby była ona odpowiednio widoczna w wyszukiwarce, musi ona zostać jeszcze odpowiednio wypozycjonowana. To samo dotyczy tworzenia profili firmowych na popularnych portalach społecznościowych. Aby nasz profil firmowy utworzony np. na Facebooku cieszył się odpowiednią oglądalnością, potrzebna jest nam odpowiednia liczba tzw. „followers’ów” czyli osób, które będą śledziły naszą stronę.

1. Reklama w Google

Posiadając stronę internetową, warto zadbać o jej odpowiednią widoczność w internecie. Dzisiaj już nie wystarczy umieszczenie adresu strony na wizytówce czy ulotkach. Aby strona przynosiła dla nas odpowiednie zyski, warto zadbać o jej odpowiednią promocję. Możemy to zrobić przez wykupienie płatnych reklam Google Ads, lub przez pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. W obu przypadkach musimy się jednak liczyć z określonymi kosztami. Jeżeli jednak chcemy się cieszyć efektami w perspektywie dłuższego czasu, wówczas zdecydowanie warto zainteresować się usługą pozycjonowania naszej firmowej strony www.

Do tego celu warto albo odpowiednio wyszkolić pracownika, bądź też skorzystać z usług zewnętrznej firmy. Zatrudnienie własnego pracownika może wydawać się dobrym pomysłem, ale nie zawsze będzie to tanim rozwiązaniem. Pozycjonowanie nie tylko wiążę się z odpowiednią wiedzą, ale również z koniecznością wykupienia dostępu do wielu usług i profesjonalnych narzędzi jak Ahrefs, Majestic czy Senuto.

2. Reklama firmy na Facebooku

Nieco tańszą formą promocji może okazać się reklama na znanych portalach społecznościowych pokroju Facebook. Tutaj jednak źródłem sukcesu jest odpowiedni pomysł na firmowy profil. Taki profil nie tylko powinien być często aktualizowany, ale powinien również dostarczać użytkownikowi ciekawych informacji na temat samej firmy oraz branży, z która związana jest nasza działalność. Mogą to być jakieś ciekawe filmiki własnej produkcji, czy zdjęcia. Jeśli dostarczana treść w postaci zdjęć oraz filmów będzie ciekawa, na pewno dużo osób będzie chciała się nimi dzielić, co wpłynie pozytywnie na popularność naszego profilu firmowego. Dodatkowe źródło ruchu mogą stanowić płatne reklamy na Facebooku, skierowane do osób o konkretnym profilu np. zainteresowań.

3. Profil firmowy na YouTube

Równie dobrze, jak firmowy profil na Facebooku, może się również sprawdzić profil firmowy na YouTube. Jeśli jednak chcemy do tematu podejść w pełni profesjonalnie, warto w celu nagrywania odpowiedniej jakości filmów, zainwestować odpowiedni sprzęt. Nie koniecznie musi to być profesjonalna kamera 4K za grube pieniądze. Do nagrywania profesjonalnych filmików wystarczy nam w zupełności dobrej jakości smartfon oraz dodatkowe mikrofony zewnętrzne. Ponadto będzie nam jeszcze potrzebny odpowiedni pomysł na ciekawe filmy. Możemy jednak wzorować się na tych, które są już dostępne w internecie, najlepiej na rynku zagranicznym. Jeżeli dodatkowo posiadamy profil firmowy na portalach społecznościowych, warto wówczas zamieszczać w nich na bieżąco linki do zrealizowanych filmów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.