Zarządzanie sklepem internetowym wiąże się z szeregiem różnych wyzwań. Jednym z nich może być kwestia magazynowania towaru. Na szczęście tym akurat może zająć się wewnętrzna firma w ramach fulfillmentu.
Fulfillment – co to?
Jest to usługa procesu end-to-end. Zewnętrzny operator będzie odpowiedzialny za proces realizacji zamówień. W praktyce wygląda to tak, że prowadzimy swój sklep, ale towar zamawiamy do magazynu firmy, z którą współpracujemy. To również właśnie ten usługodawca zajmie się wysyłką towaru, gdy klient złoży w naszym sklepie zamówienie. Jeśli będziemy chcieli, możemy także oddelegować zewnętrzny podmiot do przyjmowania reklamacji, zwrotów oraz do kontaktu z klientem.
Fulfillment – korzyści dla sklepów internetowych
Istnieje kilka silnych argumentów przemawiających za taką formą realizacji dostaw towaru dla klientów. Oto najważniejsze z nich:
- Oszczędzamy czas – wysyłka to proces, który jest bardzo czasochłonny. Gdy powierzymy go innej firmie, sami będziemy mogli zająć się pozyskiwaniem klientów lub innymi obszarami naszej działalności.
- Skalowalność biznesu – gdy nasz biznes rośnie, z czasem musimy obsługiwać większą liczbę klientów. Nie każdy chce jednak zarządzać dużym magazynem. Dlatego możemy po prostu współpracować z zewnętrznym magazynem, dzięki czemu będziemy zawsze gotowi na liczne zamówienia. A w razie ich spadku, również szybko zareagujemy.
- Lepsze warunki handlowe – jeśli współpracujemy z InPostem, to uzyskamy korzystną cenę na doręczanie przesyłek do Paczkomatów® lub Kurierem InPostu do odbiorcy.
- Niezawodność – zamówienia są realizowane szybko i sprawnie, wszystko za sprawą know-how firmy, z którą współpracujemy. Towary wysyłane są ekspresowo. W przypadku InPostu zamówienia złożone przed godziną 20:00 dostarczone są na drugi dzień. To sprawia, że klienci są zadowoleni z szybkiej realizacji i będą dobrze kojarzyć nasz sklep.
- Duże zamówienia – w sezonie wiele sklepów często ma problem z obsługą wielu zamówień. Zewnętrzne podmioty zajmujące się logistyką są na to przygotowane.
- Mniejsza liczba zwrotów – statystyki pokazują, że klienci, którzy szybko otrzymają paczkę, która nie jest uszkodzona, rzadziej zwracają towar.
- Usługi dodatkowe – usługodawca może dla nas dostosować opakowanie naszego produktu do wymagań UE, na przykład poprzez naklejenie odpowiedniej nalepki.
- Współpracując z InPostem wybieramy również ekologiczny sposób dostarczania paczek. Proekologiczne rozwiązania to walka o dobro naszego klimatu.
Jak widać fulfillment to ciekawe rozwiązanie, które może wymiernie pomóc sklepom internetowym. Jeśli doszliśmy do momentu, w którym proces realizacji zamówień stał się żmudny i czasochłonny, to możemy pomyśleć o poszukaniu pomocy u zewnętrznej firmy. Na takim rozwiązaniu korzystają wszyscy, my, firma, z którą współpracujemy, a także nasi klienci. Jest to również po prostu sposób na zyskanie czasu, który będziemy mogli poświęcić na rozwój innych obszarów naszej działalności.